Hoewel ik allerlei mentale afleidingen en gebeden had voorbereid om me op te concentreren tijdens de moeilijke tijden van deze run, voelde ik me de absolute laatste hardloper die er in de vierde lus was. Blijkt dat dat niet het geval was (en wat maakt het uit?), Maar ik worstelde, ervan overtuigd dat ik iedereen in de steek zou laten. Ik probeerde te duwen en begon weer te rennen en voelde me serieus sterk in de finish van de vierde lus komen. Ik wist dat ik dicht Nike Blazer Basse Womens bij de grens was en mijn jongste dochter kon zien rennen om me te knuffelen en ik had een grote glimlach op mijn gezicht.
De klok stond om 15:47 uur en ik bleef maar door het klokgedeelte lopen. De man achter de klok zei: "Sorry, je moet klaar zijn." In het begin registreerde het niet en toen begon ik gewoon diep te huilen. Ik zag iemand in mijn periferie en ik vroeg me af of het de Race Director was. Misschien ging hij me toch vertellen dat ik moest rennen en me de vijfde lus in moest laten gaan. Hij liep weg en ik ging zitten. Wilde ik er tegen vechten? Het was maar twee minuten vrij. Wilde ik terug het bos in voor nog een lus - zou ik toch moeten gaan en hopen dat ik de volgende afsnijding zou maken? Hoe langer ik zat, hoe meer het gevecht vervaagde. Ik kon gewoon mijn familie inpakken, die daar in de hitte op me zat Nike Air Pegasus 89 Mujer te wachten, iets eten en naar huis gaan om mijn wonden te likken. Of ik zou opnieuw naar de machtige mijl 8 kunnen gaan. Uiteindelijk heerste comfort en nu blijf ik met deze vraag, die snel verandert in motivatie en besluit om een ??50 mijl te voltooien. Ga ik terug naar dezelfde race? Nike Air Zoom Pegasus 32 Femme Waarschijnlijk niet. Ik ga op zoek naar een race waarschijnlijk een beetje dichter bij huis en waarschijnlijk niet gemaakt van 10 mijl loops. Uiteindelijk heb ik echter veel geleerd over wie ik ben en wie ik niet ben en dat niemand kan beslissen of ik een "echte hardloper" ben behalve ik. Ik heb ook geleerd dat uiteindelijk de cijfers niet echt belangrijk voor me zijn - het is de reis en alle lopers waarmee ik het kan delen.
Hier is mijn daadwerkelijke run. Rond de omtrek. Als een semi-normaal persoon. (Weet je, een normaal persoon die twee ronden Adidas Zx 750 Damen rond een park loopt zo snel als hij kan om 20.00 uur.)
1,31 mijl, wat een tempo van 6:16 is. Dat is nog steeds sneller dan ik ooit dacht dat ik kon rennen, maar niet sneller dan de vorige keer. Hoe snel veranderen we verwachtingen, toch?
Ik ga niet wachten tot volgende maand om deze tijdrit opnieuw te proberen. Ik voorzie volgende week volgende, zodra mijn Garmin en ik wat tijd hebben gehad om te chatten en onze verschillen uit te werken.
Ik zat midden in de herhalingen van de heuvels en voelde me behoorlijk laag. Mijn motivatie om te rennen was in een malaise, hoewel ik aan het trainen was voor een komende race.
Tijdens die heuvelherhalingen dacht ik plotseling aan de uitdagende runs die ik in het verleden had gedaan. 47 mijl met mijn man voor onze persoonlijke Grand Canyon R2R2R was de eerste die in me opkwam. Eerlijk gezegd, zoals ik terugdenk, ging ik er met de perfecte hoeveelheid blind vertrouwen op in - ik deed het gewoon. Ik had geen soortgelijke ervaringen uit het verleden die me vertelden dat het goed zou gaan, of dat ik het kon doen. Maar nu heb ik deze ervaring om op terug te kijken en het geeft me het vertrouwen om te trainen en weer harde dingen te doen.
Waar gaat het over ervaringen uit het verleden die ons helpen ons nu zelfverzekerd te voelen? Kijk je ooit naar andere mensen die zo sterk en zelfverzekerd lijken en zich afvragen wat ze hebben dat je niet hebt? De waarheid is dat niemand zich de hele tijd zelfverzekerd voelt. Iedereen heeft te maken met twijfel aan zichzelf, onzekerheden en moeilijke beslissingen, omdat we allemaal de innerlijke criticus moeten beheren. Hoewel ik zelfverzekerdheid als een van mijn sterke punten zou beschouwen, heb ik regelmatig te maken met zelftwijfel en moet ik op mijn innerlijke criticus letten.
Dus hoe voelen we ons ondanks tegenslagen? Terug op de middelbare school toen ik mijn master's thesis in sportpsychologie deed, had ik geleerd over zelfeffectiviteit. Het is ons geloof in ons vermogen om iets te doen. Ik heb geleerd dat zelfeffectiviteit en zelfvertrouwen om actie te ondernemen, afkomstig zijn van ten minste drie dingen: nadenken over eerdere overwinningen, je eigen race rennen en je stappen vieren. Het is mijn huidige recept om vertrouwen op te bouwen.