Het bovenwerk van de Nike Terra Kiger 5 heeft een nieuw geperforeerd mesh-materiaal dat de voet een ademende en flexibele wikkel geeft.
Naast het gaas zijn er huidoverlays die samenwerken om een ??comfortabele pasvorm en ervaring te garanderen.
Het vetersysteem is ontworpen om hardlopers een nauwsluitende pasvorm in de middenvoet te geven. Nike maakt nog steeds gebruik van een constructie met zes ogen met veters in Ghillie-stijl zoals de Kiger 4, maar heeft de Flywire-kabels ge?limineerd.
Ik vond het vetersysteem nuttig, snel en gemakkelijk www.balconismo.de en zorgde voor een comfortabele pasvorm.
De rest van de Kiger 5 upper is fantastisch. Er zijn twee lagen mesh rond het grootste deel van de schoen. Een speciaal ontworpen buitenlaag van mesh, die vrij open is, licht van gewicht, maar nog steeds zeer sterk aanvoelt.
Het heeft helemaal niet veel rek. De binnenste laag, het dichtst bij de voet, is erg zacht en dun en laat weinig in de weg zitten of blaarproblemen veroorzaken.
Opmerkelijk is ook de constructie van de tong. Het is eenvoudig ontworpen om een ??deel van het bovenwerk te lijken.
Er is een overlay om de tong wat vorm en stijfheid te geven, die veilig blijft. Zo eenvoudig en toch zo effectief.
Ik vond de hielkap een beetje stijf, vooral in de vroege kilometers. Geen dealbreaker, maar desalniettemin opmerkelijk.
Hoewel ik tevreden ben met mijn huidige situatie, die Nike Air Max Tavas Damen drie keer per week loopt tussen de 10 en 12 mijl per week, voel ik me een beetje alsof ik nergens kom. Ik duw mezelf niet en breek daarom onze grond niet. Mijn langste run tot nu toe is bijvoorbeeld de 6.2 mijl die ik heb gedaan in mijn twee 10k races.
Ik voel me een beetje limbo omdat ik mijn kilometers niet te veel wil verhogen voordat mijn halve marathontraining volgende maand begint of overtraint en mezelf een kwaad doe op de blessure-afdeling. Wie had ooit gedacht dat een lui meisje als ik me ooit zorgen zou maken over 'teveel' rennen.
Kortom, het moeilijkste deel van de training op dit moment is mezelf ervan weerhouden meer te doen dan ik ben. Ik weet dat ik dit weekend meer dan zes mijl zou kunnen gaan rennen, maar dat zou me mijn ‘langzame en gestage’ progressieplan overnemen. Ik weet dat het op de lange termijn (excuses Adidas Zx 750 Womens voor de woordspeling) een goede zaak is om mijn kilometers langzaam op te voeren - maar voorlopig is het frustrerend.
Ik zeg dit nu allemaal, maar ik kan garanderen dat zodra de halve marathontraining begint en ik geconfronteerd word met mijn eerste 7, 8 en 9 milers - ik op dit bericht terugkijk en mezelf dwaas noem. Het gras is altijd groener bij de andere run.
De Nike Terra Kiger 5s hebben veel hype en aandacht gekregen van enkele bekende ultraatleten.
Afgezien van die marketing en hype zijn dit de echte deal, vooral voor diegenen die de hamer op snelle paden willen zetten.
Ik ben erg tevreden over mijn ervaring met de Kigers. Ze zijn bedoeld voor snelheid, Nike Air Max 90 Womens puur en eenvoudig, en worden uitgedaagd met technische problemen zoals modder en rotsachtige stukken.
Toch weten de Kigers in welke klasse ze zijn - snelle schoenen die hardlopers kunnen gebruiken in trailmarathons, 50K's en andere echografie waar de trailomstandigheden snelheid toestaan.