Oriol Cardona (Spanje) kwam de race binnen bovenaan de ranglijst en zorgde voor de nodige scheiding met een eerste plaats 4:08. Net als vrouwenwinnaar Avilés, is Cardona ook een native Catalaan en racete hij in zijn thuisgebied en ook hij bereikte alleen de ultieme voorsprong en passeerde Ruy Ueda (Japan) op de laatste heuvelopwaarts.
Na een late start van de serie en nadat hij vroeg in deze race was achtergebleven, achtervolgde Nike Cortez DonnaJonathan Albon (U.K.) laat en eindigde hij als tweede in 4:10.
Zaid Ait Malek (Spanje) werd derde in 4:11 en Ueda, die een groot deel van de race leidde, hield vast in de vierde plaats in 4:13. Eenmaal verbonden met Cardona, staat Ueda nu tweede in het algemeen klassement.
Warmte-acclimatisering is je vriend: zoals in een vorig artikel is besproken, verbetert geschikte warmte-acclimatisering ons vermogen om warmte af te voeren en vermindert cardiovasculaire belasting door ons bloedplasmavolume te vergroten en ons effici?ntere sweaters te maken. Bovendien verbetert hitteacclimatisering ons thermisch comfort, waardoor we de psychologische effecten van training en racen in de hitte aankunnen (4). Vermijd zonnebrand: een verbrande huid kan je gevoel van te warm zijn op de vlucht verergeren en kan zelfs je vermogen om thermoreguleren Nike Air Zoom Pegasus 34 Femme te verminderen, omdat zonnebrand de responsiviteit en capaciteit van je zweetklieren kan be?nvloeden (14). Zonnebrandcrème of niet tegen zonnebrandcrème: het is logisch dat zoiets als anti-transpirant ons vermogen om te zweten verstoort; het zit tenslotte in de naam. Maar hoe zit het met zonnebrandcrème? Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. In een onderzoek naar gezonde mannelijke en vrouwelijke atleten verstoorden anorganische chemische zonnebrandmiddelen zweet in dezelfde mate als anti-transpiranten. Dit is een probleem wanneer zweet ons thermoreguleert en cruciaal is voor koeling via verdamping. Het goede nieuws is dat ze in hetzelfde onderzoek ontdekten dat organische chemische zonnefilters het zweet niet verstoorden. Kies dus verstandig uw zonnebrandcrème (gelukkig is dit een gebied van groeiend onderzoek), en experimenteer zelfs als alternatief met zonnekleding met lange mouwen (13). Blijf actief koel: gebruik de beschikbare bronnen. Dit betekent dat we loszittende kleding dragen om te helpen bij verdamping, de koude rivier in te gaan, de vrijwilligers van het hulppost laten genieten van koud water, je roedel vullen met ijs, als je bemanning op je voeten werkt, je hoofd, nek en bovenlichaam met bevroren handdoeken. Koel vroeg blijven beperkt uw thermische belasting, drijft hittegerelateerde vermoeidheid af en kan u beschermen tegen hittegerelateerde gastro-intestinale klachten (bloedtoevoer naar uw huid in plaats van naar uw darmen).
Ik ben nu met zwangerschapsverlof! Het was een wervelwindjaar en ik neem nu (hopelijk) een paar weken vrij voor het volgende grote evenement. Ik ben eigenlijk van plan een pre-babytaper.
Ik heb een paar posts gepland voor de komende maanden, dus kijk uit voor die - vooral als je op zoek bent om te gaan rennen of er in het nieuwe jaar op terug te komen.www.pepegrafie.de In de tussentijd zijn hier een paar dingen die kunnen helpen ...
Langeafstandslopen heeft een manier om ons tegelijkertijd te motiveren en te vernederen. Er zijn momenten in het leven van de hardloper dat een solide workout of een doorbraak ons ??ertoe aanzet harder te proberen, meer te focussen en naar grootsheid te streven. Tegelijkertijd breken sommige inspanningen ons af op manieren die zelfs de meest zelfverzekerde atleet kunnen vernederen. Wat deze compenserende ervaringen ons leren, vooral na verloop van tijd, is om het onverwachte te verwachten en ons te concentreren op wat we kunnen beheersen in plaats van wat we niet kunnen.
Ik ben hier de afgelopen weken aan herinnerd, omdat ik met meer dan een dozijn atleten heb gesproken die onlangs doelwedstrijden voor het jaar hebben voltooid. Voor sommige van deze lopers Nike Air Vapormax Mujer overtrof het evenement hun verwachtingen, terwijl voor anderen ze jammerlijk tekortschoten. In beide gevallen ben ik getroffen door het besef dat voor beide soorten sporters de manieren waarop zij hun verwachtingen vóór, tijdens en na hun evenementen hebben beheerd, uiteindelijk het belangrijkste hulpmiddel zijn geweest bij het bepalen hoe zij de inspanning waarnemen en hoe zij kan ervan leren en groeien.