Ergens rond de 35 kilometer drong het tot me door dat ik nog een lange weg te gaan had. De gemakkelijke kilometers waren verdwenen en het zou er misschien uit kunnen zien als werk. Op mijn horloge kijken en beseffen dat ik iets meer dan vier uur bezig was met een race met minstens zeven uur constant vooruitgaan, voelde een beetje, of misschien veel, ontmoedigend. Toen ik de "Loop in" naderde op mijl 29, hoorde ik mijn naam en was ik dankbaar dat ik vrienden, Jenny Nichols en Rebekah Trittipoe, daar vond om me te begroeten en een plan te bieden om mijn hoofd in het spel te houden. Ik heb misschien tegen Jenny gejammerd dat ik nog meer dan 20 mijl te gaan had Nike Air Max 97 Mujer en dat ik langzamer werd. Ze omhelsden en hielden allebei van me en ik smolt er gewoon in en liet ze me wat van hun positieve energie geven. Rebekah bood aan dat ik me alleen maar op de Loop moest concentreren, de volgende vijf mijl. Ze bracht me terug naar de huidige taak. Jenny vroeg snel wat ik nodig had en deed geweldige aanbevelingen. Ik dronk wat bouillon en pakte wat kaas-quesadilla's voor het pad. Ik ging terug naar het volgende kleine avontuur van vijf mijl, zo dankbaar voor de liefde die Jenny en Rebekah me hadden gegeven, maar besefte ook dat ik ze niet omhelsde. Het kwam bij me op dat het misschien ok was om Adidas Zx Flux Mujer op dat moment aan de ontvangende kant te zijn en niet terug te geven. Ik had veel verhalen over de Loop gehoord en verwachtte dat het nooit zou eindigen, maar het was eigenlijk best aangenaam en ik bleef maar meedoen.
Ik heb Holiday Lake 50K voor het eerst gereden in februari 2017. Het was pas mijn tweede ultra als hardloper in vergelijking met mijn meer dan 15 jaar crewing en het bijwonen van ultras bij Eric. Van Nike Air Max Tn Homme de nu 9 ultras die ik heb gelopen, vond mijn geest de weg naar de goot op de grootste manier tijdens het Holiday Lake 2017. Ik was gefrustreerd door mijn tempo, het vertragen, het passeren en het niet kunnen handhaven van een tempo voor de tweede helft dat ik tijdens de eerste helft had. Op een gegeven moment was ik aan het mopperen toen deze lange, vriendelijke, vrolijke kerel op me afkwam en ik met hem in gesprek raakte. Het was Mike Dunlop, een arts en een ervaren ultraloper, waarvan ik nu zeker ben dat hij in de loop der jaren talloze mensen heeft geholpen, aangezien hij me nu gedurende twee cruciale tijden heeft geholpen.
Tijdens Holiday Lake hielp Mike me met mijn hoofd en tijdens MMTR hielp hij me met mijn gevoel. Toen ik Mike bij MMTR zag, dacht ik net aan de 4 C's die hij me tijdens Holiday Lake had geleerd: conversatie, cafe?ne, tellen en. . . . Ik kon me de andere niet herinneren. Ik riep Mike en vroeg hem wat de vierde 'C' was. 'Calorie?n', antwoordde hij. We gingen toen een tijdje samen verder en ik vertelde dat mijn maag van streek was, dat ik het eten dat ik meebracht niet meer wilde eten en dat mijn Heed-sportdrank niet meer lekker smaakte. De volgende hulppost was slechts een paar minuten verwijderd en toen we daar eenmaal waren, trok hij zijn rugzak uit, gaf me twee Tums en wat anti-misselijkheidsgeneesmiddelen en moedigde me aan wat tomatensoep te drinken. Ik stond bij de hulppost en dronk die geweldige, warme, zoute soep, vulde mijn fles met gewoon water en stopte de Tums en anti-misselijkheidstablet in mijn rugzak voor het geval ik ze echt nodig had. Voila! Het was als magie, mijn maag ging liggen en ik ging vrij snel weer verder.
Ik zag Mike weer bij de lus en hij controleerde me om er zeker van te zijn dat ik me beter voelde. Mike leerde me dat deze races veel meer zijn dan alleen het afleggen van de kilometers, een persoonlijk record lopen of een dag doorbrengen in een prachtige omgeving; ze gaan over het maken van verbindingen met anderen, het ondersteunen van anderen en ondersteund worden door anderen. Ik begin in te zien waarom mensen steeds weer terugkomen om te rennen, zelfs als een individuele race je naar fysieke en mentale dieptepunten brengt die je waarschijnlijk niet normaal zou kiezen.
Je kunt ook op de National Running Day-site kijken voor hun NY-evenementen of hun evenementen elders. Of pak gewoon een vriend en ren. Als je geen hardloper bent, hebben ze daar een aantal goede tips voor om aan de slag te gaan. Hoe ga ik de nationale hardloopdag vieren? Dit valt nog te bezien ... Ik kan mijn hardloopgroep vanavond Nike Air Pegasus 89 Hombre NIET OPNIEUW maken omdat ik weer een Junior League-bijeenkomst heb.