Ik arriveerde vier dagen vóór de start in Colorado, zodat mijn lichaam kon wennen aan de hoogte. Ik werd nerveus toen de dag naderde, maar bleef mezelf eraan herinneren waarom ik hier ben. Gewoon hier komen is een prestatie, en de reis was intens.
De dag begon in Buena Vista, Colorado. De cursus nam ons mee door 21,8 mijl en 2.600 ft hoogtewinst. Kort na de start merkte ik dat ik me goed voelde in termen van hoogte en energie, maar dat ik kampen voelde kruipen in mijn beenspieren, en het werd erger. Ik plande deze run Nike Air Max Thea Damen heel voorzichtig, voeding, hydratatie en Nike Internationalist Dames elektrolytinname, en hier begon ik zo vroeg in de run te krampen. Het was een worsteling. Terwijl de meeste hardlopers over de steile heuvels lopen, had ik problemen met het afdalen van de afdalingen en de flats. Maar ik bleef doorgaan, zij het in een veel langzamer tempo dan ik had gepland. Ik laadde met pretzels en Gatorade bij de twee hulpposten, maar het was te weinig, te laat. Ik ben waarschijnlijk uitgedroogd tijdens de vier dagen sinds ik in Colorado aankwam. De hoogte en het extreem droge en warme weer hielden me voor de gek. Terwijl het uitzicht en de kameraadschap op het pad geweldig waren, bracht het zien van mijn vrouw Danielle aan de finish van fase één tranen van vreugde in mijn ogen.
Na een rotsachtige dag één vanwege uitdroging, maakte ik me zorgen over dag twee. Het is Adidas Zx 750 Femme de thuisbasis van de grootste klim van het evenement. Het pad begint met een langzame klim van ongeveer 1,5 mijl, gevolgd door twee steile mijlen beklimmen 2.900 ft naar Hope Pass op 12.500 ft.
De lucht was erg koud op de trail head in de bossen van de Rockies. We begonnen en ik bleef mezelf controleren en voelde me goed. Toen we aan de klim begonnen, voelde ik me sterk. Het pad was zigzaggend de berg op met geweldige uitzichten. Twee uur later was ik aan de top en na wat foto's te hebben gemaakt begon ik naar de andere kant van de berg te rennen. Wat een quad-moordenaar! Maar ik bleef rennen en voelde me sterk tot aan de finish van fase twee. Later na het kampdiner komen alle deelnemers samen in de dinerruimte om te horen over verschillende prijzen en trailrecensies voor de volgende dag. De organisatoren vroegen me om het Asics Gel Lyte 3 Donna publiek mijn verhaal te vertellen. Het was ongelooflijk emotioneel.
Ik vroeg een van de lopers die eerder dit jaar bij mijn 0-5k-groep kwamen, om haar verhaal te vertellen over van beginner naar 10k te gaan. Hier is het verhaal van Vicky. "Ik wil dat jullie allemaal een minuut rennen", zei Laura tegen de groep. Slechts enkele seconden had ik een vreselijk gevoel dat ik misschien niet de hele run van een minuut kon voltooien! Dat was 31 maart, mijn eerste sessie met de Lazy Girl Running beginnersgroep. Acht maanden later op 6 december liep ik 10k, zonder te stoppen, in 58 minuten! En ik heb ervan genoten!
Ik ben niet bij de groep gekomen omdat ik ‘een hardloper’ wilde worden. Ik wilde ook niet leren rennen graag. Ik wilde gewoon meer dan 20 minuten kunnen rennen zonder het gevoel te hebben dat ik dood zou gaan. Hardlopen leek een Nike Air Max 270 Mens goed goedkoop en flexibel alternatief voor de sportschool. Ik woon in de buurt van Hampstead Heath, het leek gek om daar geen gebruik van te maken. Maar ik had het geprobeerd. Ik had mezelf meerdere keren naar de hei getrokken met als doel 30 minuten non-stop te lopen.
Hampstead Heath is een moeilijk terrein voor een onervaren hardloper. Ik kon het niet meer dan een paar minuten redden zonder te moeten stoppen en lopen. Mijn kuiten doen snel pijn. Ik zou willen blijven bewijzen dat ik geen mislukking was. Maar de pijn en kortademigheid waren te veel. Ik zou toegeven dat ik ongeveer een kwartier verslagen was en een langzame wandeling van schaamte mee naar huis nam. Ik haatte het rennen.
Ik realiseerde me dat als ik wilde profiteren van de voordelen van hardlopen, een hardloopgroep zou kunnen helpen en een beetje morele steun Nike Cortez Donna zou kunnen bieden. Maar alle groepen die ik vond, leken voor ervaren hardlopers te zijn. En zelfs als ze zeiden dat ze beginners verwelkomden op hun wekelijkse 5k-runs, had ik visioenen dat ik ver achter me aan zat, puce en ademloos. Het was geen aantrekkelijke optie.